카테고리 없음

TOEFL Practice_231017

YULSIGN 2023. 10. 17. 21:59

SP

Q1-1

ME

I personally prefer to schedule in advance. Some people may not agree with me because they might think that it could be useless because everything doesn't happen according to our expectation. however, I think at lease we can make a plan to respond to it which leads to the reduction of a loss and saving a lot of cost and time so I would say that I prefer to schedule in advance.

 

GPT

Score: 4 (Good)
Feedback and Modifications:
Content and Organization: Your response states your preference clearly and provides reasons to support your viewpoint. You also address potential counterarguments, which enhances the depth of your response.
Clarity: The main ideas are effectively communicated. Minor refinements in phrasing can improve the clarity and flow of your response.
Development and Supporting Details: You've given relevant reasons for your preference for scheduling in advance, emphasizing the aspects of being prepared, reducing losses, and saving time and cost.

Grammar and Vocabulary:
"however, I think at lease" should be "however, I think at least."
"we can make a plan to respond to it which leads to the reduction of a loss" can be refined to "we can make a plan, which can reduce potential losses."
"and saving a lot of cost and time" can be adjusted to "and save significant time and costs."
Modified Response:

I personally prefer to schedule in advance. Some people might disagree, feeling that it's sometimes futile (퓨틀) since things don't always go as planned. However, I believe that, by planning ahead, we can prepare for unforeseen events, reduce potential losses, and save significant time and costs. So, I advocate (에~드보케이트) for advanced scheduling.

This revised version provides a more streamlined presentation of your ideas, maintaining the essence of your original response while enhancing its clarity.

 

Q1-2

ME

I agree with the statement that people can enjoy more with their friends to watch concerts or films. Some people may not agree with me because they might think that it's not effective to focus on the performance if you go with your friends. However, I believe that it's very sad if you don't have someone to share your feeling about the performance. Also, you can communicate and hear another perspective about the performance. it's very helpful to fully understand the performance. So I would say that I agree with the statement.

 

GPT

Score: 4 (Good)

Feedback and Modifications:

Content and Organization: Your response clearly states your stance and offers reasons supporting your viewpoint. You also present potential counterarguments, making your answer more comprehensive.

Clarity: The main ideas are well articulated. With some refinements in phrasing, the clarity of the message can be improved.

Development and Supporting Details: You've provided relevant reasons for your agreement with the statement, emphasizing the aspects of shared experiences and deeper understanding through diverse perspectives.

Grammar and Vocabulary:

"I believe that it's very sad if you don't have someone to share your feeling about the performance." can be adjusted to "I believe that sharing feelings about a performance enhances the experience."
"Also, you can communicate and hear another perspective about the performance." can be rephrased as "Additionally, discussing the performance allows you to hear diverse perspectives."
"it's very helpful to fully understand the performance." can be streamlined to "This deepens one's understanding of the performance."
Modified Response:

I concur with the idea that watching concerts or films is more enjoyable with friends. While some might argue that friends can be distracting, thus diminishing focus, I feel that sharing feelings about a performance enhances the overall experience. Moreover, discussing the event allows for a richer understanding through diverse perspectives. Thus, I wholeheartedly agree with the statement.

This version presents your ideas with enhanced clarity and coherence while preserving the core of your original response.

 

Q1-3

ME

I disagree with the statement that parents should be involved in their children's decision-making process. Some people may not agree with me because they might think that it is very helpful for children to make a decision. However, I believe that of course it can be helpful but it makes children dependent on their parents and that is, it makes their children vulnerable to unexpected happening in their social life. Also, they have to think independently to grow by themselves. So I disagree with the statement.

 

GPT

Score: 4 (Good)

Feedback and Modifications:

Content and Organization: Your response clearly outlines your disagreement and provides reasons to support your viewpoint. You've also acknowledged counterarguments, which adds depth to your response.

Clarity: Your main ideas are effectively communicated. Some refinements in phrasing can enhance clarity.

Development and Supporting Details: You've provided relevant reasons for your disagreement with the statement, emphasizing the aspects of fostering independence in children and helping them prepare for real-life challenges.

Grammar and Vocabulary:

"they might think that it is very helpful for children to make a decision." can be adjusted to "they might think that parental guidance (가이던스) is beneficial in decision-making."
"I believe that of course it can be helpful but it makes children dependent on their parents and that is, it makes their children vulnerable to unexpected happening in their social life." can be streamlined to "While parental involvement can be beneficial, I believe it risks making children overly dependent on their parents, leaving them unprepared for unforeseen challenges in their social life."

 

Modified Response:
I disagree with the notion that parents should always be involved in their children's decision-making process. While some argue that parental guidance is beneficial in decision-making, I believe that, although it can have its advantages, it may also lead to children becoming overly reliant on their parents. This can leave them ill (일)-equipped to handle unforeseen challenges in their social lives. Furthermore, children need to think independently to truly grow and mature (매쳘). Hence, I stand by my disagreement with the statement.

This revised response offers a clearer presentation of your ideas, improving the overall coherence and clarity of your original answer.

 

Q1-4

ME:

I think it is easier to eat healthily now compared to the past. Some people may not agree with me because they might think that the obesity rate has been increasing rapidly. However, I believe that many people are recently trying to lose weight with eating salad and also they watch the nutrition table in detail when they try to eat something. so I would say that I stand by my agreement with this statement.

 

GPT:

Score: 4 (Good)

Feedback and Modifications:

Content and Organization: Your response clearly states your viewpoint and provides reasons to support it. You also incorporate potential counterarguments, which provides depth to your response.

Clarity: The main ideas are effectively communicated. A few refinements in phrasing can further enhance clarity.

Development and Supporting Details: You've provided relevant reasons to support your agreement with the statement, emphasizing contemporary efforts to consume healthier foods and increased awareness.

Grammar and Vocabulary:

"Many people are recently trying to lose weight with eating salad" can be adjusted to "many people are increasingly turning to options like salads in their efforts to lose weight."
"They watch the nutrition table in detail when they try to eat something" can be streamlined to "they closely examine nutrition labels (레이블) before consuming foods."
Modified Response:

I believe that it's easier to eat healthily now than in the past. While some may point to the rising obesity rates as evidence to the contrary, I contend that a growing number of individuals are actively pursuing healthier eating habits. Many are increasingly turning to options like salads in their weight loss efforts, and there's a noticeable trend of people closely examining nutrition labels before making food choices. Thus, I strongly agree with the statement.

This revised version offers a clearer presentation of your ideas, enhancing both clarity and coherence while preserving the essence of your original response.

 

Q2-1

ME:

According to the reading, the writer suggests that students should be able to view the textbook lists for each class as soon as they have completed the registration process. The man in the conversation thinks that it's a good idea for two reasons. the first reason is that he contends that students can save a lot of money because buying textbooks is very expensive but by doing so they can copy the book with a half price. Second, he thinks that students can prepare for the course better because they can have a time to study topic better with buying a textbook. So, he totally agrees with this plan.

 

GPT:

Score: 4 (Good)

Feedback and Modifications:

Content and Organization: Your response effectively summarizes both the reading passage and the lecture, linking them together at the end. The structure is logical and sequential (시크웬셜).

Clarity: The main ideas are clear, though some sentence structures can be refined for better clarity and flow.

Development and Supporting Details: You've detailed the man's reasons for supporting the idea, covering cost-saving and early preparation.

Grammar and Vocabulary:

"the first reason is that he contends that students can save a lot of money because buying textbooks is very expensive but by doing so they can copy the book with a half price" could be refined for clarity: "First, he contends that students can save money. While purchasing textbooks can be expensive, accessing the list early allows students to obtain copies at a reduced cost."
"they can have a time to study topic better with buying a textbook" can be made clearer as "they have more time to familiarize themselves with topics by purchasing the textbook early."
Modified Response:

According to the reading, the writer proposes that students should access the textbook lists for their classes immediately after registration. The man in the conversation supports this idea for two main reasons. First, he contends that it would help students save money. Textbooks are often costly, but with early access to the list, students might obtain copies at reduced prices. Secondly, he believes that early access to textbooks would allow students to better prepare for their courses by giving them more time to familiarize themselves with the material. Therefore, he wholeheartedly (훌할틀리) agrees with this proposal.

This revised version offers a smoother flow and clearer phrasing while retaining the key points of your original response.

 

Q2-2
ME

According to the reading, the university has announced that they are going to make the implementation of a new online scheduling system. The woman in the conversation thinks that it's a good idea for two reasons. First, she thinks it is very efficient compared to the email. From her personal experience, she tried to arrange a meeting with her professor by email but she didn't get respond very quickly. Second, she thinks it is very simple to use. Students can just choose an available date and time for professor and the professor can respond to it without having an email back and forth. And it's useful, especially during busy times like exam. So, she totally agrees with this plan.

 

GPT

Score: 4.5 (Very Good)

Feedback and Modifications:

Content and Organization: Your response succinctly summarizes both the reading passage and the lecture, seamlessly integrating the main points. The progression is logical and coherent.

Clarity: Your main ideas are well articulated. Some minor adjustments can be made for better flow and clarity.

Development and Supporting Details: You've captured the woman's reasons for supporting the idea, detailing the efficiency and user-friendliness of the proposed system.

Grammar and Vocabulary:

"the university has announced that they are going to make the implementation of a new online scheduling system" can be streamlined to "the university has announced the implementation of a new online scheduling system."
"she didn't get respond very quickly" should be "she didn't get a response quickly."
"it is very simple to use" and "it's useful, especially during busy times like exam" can be connected more smoothly: "It's not only simple to use but also especially helpful during busy periods, such as exam season."
Modified Response:

According to the reading, the university plans to implement a new online scheduling system. The woman in the conversation wholeheartedly supports this initiative for two primary reasons. First, she believes it's far more efficient than using email. She recalls a personal experience where her attempt to schedule a meeting with her professor via email led to delays in receiving a response. Secondly, she praises the system's simplicity, noting that students can easily select available times for professors without the back-and-forth of emails. She emphasizes its particular utility during hectic times, such as exam season. Thus, she strongly endorses this new system.

This version provides a smoother transition and clearer phrasing while encapsulating the key details of your original response.

 

 

Q2-3

ME

According to the reading, the writer recommends the Eastern Plaza as a planning to construct a new parking lot on the campus. The woman in the conversation thinks that it is not a good idea for two reasons. First, she thinks that even though it hasn't been used for a while students will miss it if it's gone because sometimes students use this place for lunch and study as it's very a relaxing spot. Second, she thinks she disagrees with the writer's argument that this is going to solve the students' parking problem because the new-construct parking lot is very far from students' dormitory. So, she strongly disagrees with this idea

 

GPT

Score: 4 (Good)

Feedback and Modifications:

Content and Organization: Your response provides a clear summary of both the reading and the lecture, highlighting the main points and contrasting opinions. The progression from the reading to the lecture is logical.

Clarity: Your main ideas are clearly communicated, but there are a few sentences that can be restructured for better flow.

Development and Supporting Details: You've outlined the woman's reasons for opposing the plan, detailing the potential loss of a student hangout spot and the inconvenience of the proposed parking location.

Grammar and Vocabulary:

"the writer recommends the Eastern Plaza as a planning to construct a new parking lot on the campus" can be rephrased for clarity: "the writer recommends using the Eastern Plaza for the construction of a new parking lot on campus."
"she thinks that even though it hasn't been used for a while students will miss it if it's gone" can be made clearer as "she believes that despite its current underutilization, students will miss the plaza if it's converted."
"it's very a relaxing spot" should be "it's a very relaxing spot."
"she thinks she disagrees with the writer's argument" can be streamlined to "she disagrees with the writer's argument."
Modified Response:

According to the reading, the writer suggests using the Eastern Plaza for the construction of a new parking lot on campus. However, the woman in the conversation opposes this idea for two main reasons. Firstly, she believes that even though the plaza might not be heavily used currently, students would miss it if it were converted. This is because many find it a serene (스린) spot for lunch and studying. Secondly, she disagrees with the writer's assertion (어썰션) that the new parking lot would address the parking issues, pointing out that its location is inconveniently distant from student dormitories. As a result, she is firmly against this proposal.

 

This version provides a more streamlined and clearer presentation of your ideas, enhancing the coherence of your original response.

 

 

Q2-4

ME

according to the reading, the university has announced that they're going to reduce the use of traditional paper textbooks and they recommend using electronic device for downloading textbooks electronically. the woman in the conversation thinks that it is not a good idea for two reasons. First she thinks it incurs too much cost for students. While the contents in electronic device are more affordable, they can lose the device or the device could be broken or lost and they have to pay additional cost. Second, while some people like this method, the others doesn't like it. she know some of people prefer traditional method with a paper and pen to study. so she thinks it's pointless if some people feel uncomfortable even though they have a convenient features. So she strongly disagrees whith this plan.

 

GPT

Score: 4 (Good)

Feedback and Modifications:

Content and Organization: Your response provides a clear summary of both the reading passage and the lecture. The progression from the reading to the lecture is coherent.

Clarity: The main ideas are mostly clear, but some sentences can be restructured for better flow and clarity.

Development and Supporting Details: You've effectively outlined the woman's reasons for opposing the plan, focusing on the potential financial burden and varying student preferences.

Grammar and Vocabulary:

"the university has announced that they're going to reduce the use of traditional paper textbooks and they recommend using electronic device for downloading textbooks electronically" can be rephrased for clarity: "the university plans to phase out traditional paper textbooks, recommending students use electronic devices to access texts instead."
"First she thinks it incurs too much cost for students." should be "First, she believes this could lead to additional costs for students."
"the others doesn't like it" should be "others don't like it."
"she know some of people prefer traditional method with a paper and pen to study" should be "she knows some people prefer the traditional method of studying with paper and pen."
"it's pointless if some people feel uncomfortable even though they have a convenient features" can be adjusted to "she believes it's counterproductive if some students feel uncomfortable, regardless of the convenience electronic textbooks might offer."
Modified Response:

According to the reading, the university plans to phase out traditional paper textbooks, urging students to use electronic devices for their readings. However, the woman in the conversation opposes this plan for two main reasons. First, she believes it could lead to additional costs for students. While digital content might be cheaper, students might incur expenses if their devices get damaged or lost. Second, she notes that student preferences vary; she knows many who still favor the traditional method of using paper and pen. She thinks it's counterproductive to force a method on students if it makes them uncomfortable, even if there are convenience factors. Hence, she is firmly against this proposal.

This revised response presents your ideas with improved clarity and coherence, while retaining the essential details of your original answer.

 

 

Q3-1

Me

According to the reading, questioning awareness is a method the class instructor can use to address and discourage such a negative behavior. She provides her personal experience to explain this. One day, She let students give presentation and there were two rules. Other students had to remain silent and then they could only ask one question after the presentation to the presenter. But some students interrupted and provided silly question and particularly named James, he gave very negative comments so the professor let him know the negative impact. After that, he stopped making bad comments and even gave a good question. this is the example that demonstrates the effect of questioning awareness.

 

GPT

Score: 3.5 (Fair to Good)

Feedback and Modifications:

Content and Organization: Your response provides a summary of both the reading passage and the lecture, but it lacks a clear distinction between the two at the beginning. Organizing your response to separate the reading and lecture summaries can help.

Clarity: The main ideas are clear but can be made clearer with some structural changes.

Development and Supporting Details: The essence of the professor's strategy and its effectiveness is captured. However, the transition from the reading's main idea to the professor's personal experience could be smoother.

Grammar and Vocabulary:

"questioning awareness is a method the class instructor can use to address and discoqurage such a negative behavior" can be rephrased for clarity: "The reading discusses 'questioning awareness' as a mwethod instructors use to address and curtail negative behavior in class."
"She let students give presentation" should be "She let students give presentations."
"and provided silly question" should be "and posed silly questions."
"particularly named James" can be "particularly a student named James."
"he gave very negative comments so the professor let him know the negative impact" could be "James made negative comments, prompting the professor to make him aware of the negative impact."
Modified Response:

The reading discusses 'questioning awareness' as an effective method that instructors can utilize to address and deter negative behavior in the classroom. The professor provides her personal experience to illustrate this concept. During one class, she had students give presentations with two ruleslisteners must remain silent during the presentation and were allowed to ask only one question afterward. Howeverdisruptions occurred, particularly from a student named James who posed irrelevant and negative questions. The professor confronted James about the negative impact of his behavior. Following this, he ceased his inappropriate comments and even posed a constructive question later. This incident underscores the effectiveness of 'questioning awareness.'

The revised version provides a more organized and clear presentation of the ideas, making it more aligned with the criteria of the TOEFL Speaking section.

 

 

Q3-2

ME

According to the reading, the focusing illusion is a cognitive bias that occurs when a person focuses too much on a single aspect of an experience. The professor describes her nephew to explain this. Her nephew lived in Seattle and he got a lot of money and he had a beautiful apartment but he always complained the weather which is rainy in Seattle. Too much focus on weather, he moved to Los Angeles which is sunny and he regretted it immediately because the property price was very high and his company was very hard to get clients because it was a very competitive environment. So, she highlights that he should have focused on various Factors rather than just focusing on the weather. This is the example that demonstrates the concept of the focusing illusions.

 

GPT:

Score: 4.5 (Very Good)

Feedback and Modifications:

Content and Organization: Your response effectively captures both the reading passage and the lecture, presenting the main points and the illustrative example coherently.

Clarity: The main ideas are communicated well, though there are a few places where better phrasing can further enhance clarity.

Development and Supporting Details: You've detailed the concept of the "focusing illusion" and effectively used the professor's story to illustrate the point.

Grammar and Vocabulary:

"The professor describes her nephew to explain this" could be rephrased for smoother transition: "To illustrate this concept, the professor shares a story about her nephew."
"he got a lot of money and he had a beautiful apartment but he always complained the weather" can be improved as "he had a lucrative job and a beautiful apartment, yet he always complained about the rainy weather in Seattle."
"Too much focus on weather, he moved to Los Angeles" can be changed to "Due to his intense focus on the weather, he relocated to sunny Los Angeles."
"his company was very hard to get clients because it was a very competitive environment" could be "he found it challenging to secure clients for his company due to the highly competitive environment."
Modified Response:

The reading introduces the "focusing illusion" as a cognitive bias where individuals place undue emphasis on one aspect of an experience. To illustrate this, the professor shares a story about her nephew. He lived comfortably in Seattle, with a lucrative job and a luxurious apartment. However, his persistent complaints about the city's rainy weather led him to move to sunny Los Angeles. But soon, he regretted his decision. The high property prices and a fiercely competitive business environment made it tough for him to thrive. Through this tale, the professor emphasizes the dangers of overemphasizing one factor and overlooking others. This story perfectly illustrates the concept of the focusing illusion.

This refined version ensures that the key details are presented more clearly and fluidly, making the response more effective.

 

 

Q2-3.

ME

According to the reading, system thinking is a long-term solution to problems by taking the biggest picture into account. The professor describes his personal experience to explain this. He worked at a company and the company had a big problem, absenteeism. so the company tried to tackle an issue, they hired a Specialist and the specialist found that most of the employees were unhealthy which came from the lack of exercise and their unhealthy meals. so he proposed to the company to build a gym and it cost a lot of money but the company accepted the advice and the rate of absenteeism was declining steadily. This is the example that demonstrates the concept of system thinking.

 

GPT:

Score: 4.5 (Very Good)

Feedback and Modifications:

Content and Organization: Your response captures the essence of both the reading passage and the lecture, presenting the main points and the illustrative example in a clear manner.

Clarity: The main ideas are clearly conveyed, with just a few minor areas that could be adjusted for better flow and clarity.

Development and Supporting Details: You've detailed the concept of "system thinking" and effectively used the professor's experience to illustrate the point.

Grammar and Vocabulary:

"system thinking is a long-term solution to problems by taking the biggest picture into account" can be slightly rephrased to "system thinking involves finding long-term solutions to problems by considering the broader picture."
"He worked at a company and the company had a big problem, absenteeism." can be improved as "He once worked for a company that faced a major issue: absenteeism."
"so the company tried to tackle an issue" could be "to address this issue".
"they hired a Specialist and the specialist found" can be rephrased to "they hired a specialist who discovered".
Modified Response:

The reading introduces "system thinking" as an approach that seeks long-term solutions by considering the broader picture of a problem. To illustrate this, the professor shares his experience at a former workplace. The company faced a significant issue with absenteeism. In efforts to address this, they hired a specialist who identified that most employees' health issues, stemming from a lack of exercise and poor diet, contributed to the high absentee rates. The specialist then recommended that the company invest in a gym. Despite the substantial cost, the company acted on this advice, resulting in a consistent decline in absenteeism. This story aptly exemplifies the concept of system thinking.

This refined response provides a clearer and smoother presentation of the ideas while retaining the crucial details of your original answer.

 

Q2-4

ME

According to the reading, cheating in a mutualistic relationship happens when a cheater doesn't make an adequate contribution to mutualistic relationship. The professor describes one example to explain this. There is a relationship between yucca flower and yucca moth. yucca moth deposits their eggs to the yucca flower. the young consume pollen but they also act as a pollinator. However, the yucca moth lays too many eggs to yucca flower which leads to no benefit to yucca flower. But, yucca flower has a mechanism to detect this and after they detect this, they detach peddle which causes eggs to fall ground. This is the example that demonstrates cheating in a mutualistic relationship.

 

GPT

Score: 4.5 (Very Good)

Feedback and Modifications:

Content and Organization: Your response captures the core idea from both the reading and the lecture. The transition from the reading's concept to the professor's illustrative example is coherent.

Clarity: The main ideas are clearly presented, though minor adjustments can be made for better flow and clarity.

Development and Supporting Details: You effectively describe the mutualistic relationship between the yucca flower and the yucca moth, showcasing the cheating phenomenon and the subsequent reaction of the yucca flower.

 

phenomenon


Grammar and Vocabulary:

"cheating in a mutualistic relationship happens when a cheater doesn't make an adequate contribution to mutualistic relationship" can be refined for redundancy: "cheating in a mutualistic relationship occurs when one party doesn't contribute adequately."
"yucca moth deposits their eggs to the yucca flower" can be phrased as "the yucca moth deposits its eggs in the yucca flower."
"the young consume pollen but they also act as a pollinator" can be clarified: "the young moths consume pollen, but they also serve the role of pollinators."
"the yucca moth lays too many eggs to yucca flower" can be made clearer as "the yucca moth lays too many eggs in the yucca flower."
Modified Response:

According to the reading, cheating in a mutualistic relationship occurs when one party doesn't contribute adequately to the partnership. The professor elucidates this with an example involving the yucca flower and the yucca moth. The yucca moth deposits its eggs in the yucca flower. While the young moths consume pollen, they also serve the role of pollinators. However, when the yucca moth lays an excessive number of eggs in the flower, it offers no benefit to the yucca flower. Recognizing this, the yucca flower has evolved a mechanism to detect over-deposition. Upon detection, the flower detaches its petals, causing the moth's eggs to fall to the ground. This dynamic showcases cheating in a mutualistic relationship and the subsequent countermeasures.

The revised response provides a more fluid presentation of the ideas while maintaining the essential details of the original answer.